marți, 10 iulie 2012

Mantuitorul Dunei - Recenzie


Mantuitorul DuneiMa intreb cine nu a auzit de seria Dune, ei bine daca mai sunt printre voi unii care nu au auzit de ea, dati cat mai repede o fuga la o librarie, biblioteca, adresa web a unei librarii, sau la prieteni si faceti rost de carte pentru ca este un must read. Acum trebuie sa recunosc ca desi stiam de serie, si auzisem doar lucruri bune despre ea nici eu nu o citisem, cu toate ca se afla de mult mult timp pe lista mea de lectura. Ei bine odata cu sponsorizarea primita de la Adevarul Shop am primit si aceasta carte.


Imediat dupa ce am inceput de citit am avut senzatia ca tocmai am primit o palma peste ochi, defapt nu una ci vreo 300 de palme numar echivalent cu numarul de pagini al cartii. Daca va intrebati si voi la fel cum m-am intrebat si eu pe tot parcursul lecturii de unde vin palmele, o sa va curm suferinta si o sa va raspund. Dragii mei palmele mi le-am dat singur pentru ca am asteptat atat pana sa citesc acest SF extraordinar.

Cu toate ca volumul prezentat de mine este volumul al doilea al seriei, si nu primul, consider ca m-am descurcat mai mult decat onorabil in privinta povestii, bine trebuie sa recunosca ca a fost si din cauza autorului care a plasat actiunea cu 12 dupa incheierea cartii Dune, deci cu putin spirit de anticipatie te poti descurca neasteptat de bine, insa e de preferat sa cititi si cartea initiala, lucru pe care il voi face si eu in cel mai scurt timp posibil.

 De mentionat este si stilul autorului, care trebuie sa recunosc scrie foarte bine, desi unii termeni stiintifico-fantastici au tot incercat sa ma incurce am reusit ca din context sa le descopar sensul si sa fiu captivat complet de carte, citind-o foarte repede. Aici trebuie facuta o paranteza in care sa va spun ca defapt din cauza cartii asteia am intarziat la stomatolog si era sa mai stau o saptamana cu maseaua umflata (nu radeti), ei ce sa fac eram absorbit de lectura iar timpul a trecut cu foarte mare viteza pe langa mine. 

In concluzie daca sunteti fani SF sau doar vreti sa incercati acest gen literar aceasta e carte potrivita care sa va deschida apetitul pentru SF, dar mare atentie daca aveti programari si trebuie sa fiti la o anumita ora undeva, mai amanati putin lectura pentru ca e foarte probabil sa intarziati. Sa nu ziceti dupa ca nu ati fost avertizati! Totusi daca vreti sa va riscati si sa comandati cartea o puteti gasi la un pret avantajos aici.

8 comentarii:

  1. Imi place recenzia e chiar amuzanta, dar si captivanta, chiar cred ca e o carte buna daca era sa iti pierzi programarea :))))))

    RăspundețiȘtergere
  2. Si mie imi place recenzia chiar ca e originala, cat despre carte si eu am auzit de ea, dar nu am citit-o niciodata, cred ca voi incepe in curand

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E carte destul de veche, cum de nu ati auzit de ea, cred ca e si un film numai sunt sigura

      Ștergere
  3. Eu nu am auzit de serie, defapt cred ca citisem pe undeva despre ea dar am uitat, dar din cate zici tu aici cred ca se merita sa o citesti

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu chiar vroiam sa ma ocum de serie, dar mi-am tot gasit alte preocupari

    RăspundețiȘtergere
  5. Primul volum nu l-ai citit? Eu inca astept sa imi vina coletul cu primele trei carti din dune de la nemira.
    Super recenzia!;)

    RăspundețiȘtergere